Jesenická stovka zná své vítěze!

Jesenická stovka je u konce. Na start se postavilo celkem 127 závodníků a konkurence byla opravdu našlapaná, o čemž svědčí i čas vítězného Vaška Krále, který trať zvládl za 11 hodin a 36 minut.

V mužích se po pár kilometrech na čele usadila trojice Král, Tkacz a Helleší. Společně pak dorazili okolo půl třetí do Branné na tajnou kontrolu. Náskok tu měli už téměř půl hodinový a tak se dalo očekávat, že si to tihle zkušení borci rozdají o vítězství mezi sebou. Na 80. kilometr, respektive druhou živou tajnou kontrolu dorazili společně Král a Tkacz následováni Helleším, který měl ztrátu zhruba 15 minut. O vítězství se rozhodlo až na samotném konci, kdy domácí Vašek Král zapnul turbo a na posledních pár kilometrech utekl polskému Dawidu Tkaczovi o 23 minut. Těsně za Dawidem doběhl Jirka Helleší v čase 12:04.

1 Král Václav Vlčí důl - již 10 let ryzí eXtrém z hor 11:36
2 Tkacz Dawid Dzikusy z Pogranicza 11:59
3 Helleší Jiří   12:04

(zleva Dawid Tkacz, Václav Král, Jiří Helleší)

V ženách byla situace dost nejasná. První se v Branné ukázala Klára Vozdová, ale po pár desítkách minut, když se neobjevily žádné další favoritky, bylo jasné, že něco není v pořádku. Spousta závodníků minula těsně tajnou kontrolu na náměstí. Do cíle tak dorazila první Anička Čajková, Klára Vozdová pak o čtvrt hodiny později. Pořadatelé se rozhodli, že diskvalifikovat velkou část startovního pole by nebylo šťastné řešení a tak po vzájemné dohodě udělili penalizaci 30 minut těm, kteří na první tajnou kontrolu nedorazili. V případě Aničky a Kláry se pořadatelé a závodnice dohodli, že se o první místo rozdělí. Třetí doběhla téměř se tříhodinovou ztrátou Kateřina Maťátková.

1 Vozdová Klára SK Fighter Inside 15:01
1 Čajková Anna   15:13 včetně penalizace
3 Maťátková Kateřina Brno 17:58 včetně penalizace

(zleva Klára Vozdová, Anna Čajková, Kateřina Maťátková)

Prohlášení a odůvodnění penalizace

Trať byla jasně stanovená a pravidla určovala držet se výhradně po určené trase, v případě jakéhokoliv porušení tohohle pravidla hrozila závodníkovi diskvalifikace. Tajná kontrola v Branné nebyl žádný úmyslný chyták, jak si někteří mohli myslet. Značení nám přišlo v porovnání s jinými úseky poměrně jasné, a proto nebyly umístěny žádné šípky apod.. Měli jsme tři reálné možnosti, jak celou situaci vyřešit: 

1) diskvalifikovat závodníky, kteří neprošli kontrolou, 

2) nechat časy tak jak jsou a všem kontrolní kartu uznat, 

3) dát penalizaci za neprojití kontrolou.

Diskvalifikovat závodníky by nebylo šťastné řešení a zkazit dojem z celého závodu jsme prostě nechtěli. Nechat časy tak jak jsou, by nebylo fér vůči závodníkům, kteří kontrolou prošli. Rozhodli jsme se dát penalizaci 30 minut. Ne všichni závodníci totiž špatně odbočili na stejném místě. Někteří možná vyrazili rovnou po žluté směr Banjaluka, někteří šli rovně od pramene a zapomněli odbočit doleva po schodech do Branné a někteří odbočili špatně až v samotné Branné, což bylo zkrácení zhruba jen o 50 metrů. Logicky jsme tedy nemohli určit, kdo kudy šel, a proto jsme zvolili penalizaci podle žluté značky, která je dle našeho mínění zhruba o půl hodiny rychlejší. Věříme, že i ti, kteří v cíli nebyli moc nadšení z této penalizace, nám dají s odstupem času za pravdu, že toto řešení bylo z možných variant nejrozumnější a nejférovější.

Až na tohle zaváhání dle našeho mínění proběhl první ročník Jesenické stovky bez větších problémů a trať se všem líbila. Děkujeme všem za účast a za úžasnou přátelskou atmosféru, kterou jste v centru závodu vytvořili. Byla to pro náš pořadatelský tým nová obrovská zkušenost a snad jsme ve vašich očích obstáli a i do budoucna nám zachováte přízeň!

Top